ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΑΣ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Πάνω από 150 μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι οι οποίοι τρώνε πολλά φρούτα και λαχανικά έχουν μικρότερο κίνδυνο ανάπτυξης κάποιας μορφής καρκίνου. Η πρόσληψη άφθονων φρούτων και λαχανικών προάγει επίσης την υγεία και με άλλους τρόπους. Η μελέτη DASH (Διαιτητική προσέγγιση για την αποτροπή της Υπέρτασης) έδειξε ότι τρώγοντας 8 με 10 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα (συν 3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλών σε λιπαρά) μπορεί γρήγορα και αποτελεσματικά να μειωθεί η πίεση του αίματος.
Όταν ψωνίζουμε φρούτα και λαχανικά από το μανάβη ή από τις λαϊκές αγορές θα πρέπει:
• Να γνωρίζουμε πια είναι η καλύτερη εποχή ωρίμανσης για το συγκεκριμένο λαχανικό
• Να αποφεύγουμε τα λαχανικά που όλα έχουν το ίδιο μέγεθος, το ίδιο χρώμα και το ίδιο βάρος. Πιθανότητα η ανθρώπινη επέμβαση καθόρισε με απόλυτη ακρίβεια το πότε και με πιο τρόπον θα γινόταν η ωρίμανση εις βάρος του φυσικού τρόπου εξέλιξης.
• Να προτιμάμε στις λαϊκές αγορές να ψωνίζουμε από μικροπαραγωγούς που έχουν στον πάγκο τους λίγα φασολάκια, λίγες ντομάτες, λίγο μαϊντανό, λίγες πατάτες κτλ. Πιθανότατα είναι η παραγωγή της ημέρας που έκοψε από το μποστάνι του και δύσκολα μπορεί κάποιος να επέμβει με φυτοφάρμακα σε τόσο μικρή παραγωγή και τόσο μεγάλη ποικιλία.
• Να προτιμάμε να αγοράζουμε λαχανικά με το μικρότερο δυνατό όγκο. Όσο περισσότερες ορμόνες και φάρμακα έχει υποστεί μία παραγωγή τόσο μεγαλύτερο όγκο και σχήμα παίρνουν τα προϊόντα.
• Καλό θα ήταν να μυρίσουμε τα λαχανικά πριν τα αγοράσουμε. Τα προϊόντα του θερμοκηπίου ή αυτά που έχουν υποστεί κάποια παρέμβαση στερούνται το άρωμα του αγνού προϊόντος.
• Να προτιμάμε όσο μπορούμε τα προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας και όπου είναι δυνατό να ελέγχουμε και τον φορέα που πιστοποιεί ότι η παραγωγή έγινε με βιολογικές, φιλικές προς τη φύση και το προϊόν μεθόδους.



  Πράσινο+Μπλέ -  Μη κερδοσκοπική Οργάνωση Πολιτισμού Περιβάλλοντος - Μεναίχμου 1-3  - Ψανή - 30300 Ναύπακτος - Τηλ. & Φαχ: 2634025016

  Web Design Web-Site