Φάε οικολογικά

Ξέρεις τι πρέπει να τρως για να είναι το σώμα σου υγιές.
Τι γίνεται όμως με την υγεία του πλανήτη σου;

Το περιβάλλον και η οικολογία είναι δύο από τα πλέον φλέγοντα θέματα τα τελευταία χρόνια.
Η Ανταρκτική κοντεύει να κατέβει και να πνίξει τη Μεσόγειο – και όχι μόνο.
Το Πόρτο Γερμενό δεν θα είναι ποτέ πια το ίδιο.
Είναι γνωστό ότι ακόμα και οι πιο απλές συνήθειές μας βλάπτουν τον πλανήτη.
Πριν όμως τρέξεις να αγοράσεις το τελευταίο υβριδικό μοντέλο αυτοκινήτου μπορείς να καταφέρεις πολύ περισσότερα αλλάζοντας τοντρόπο που τρως.
Στοιχεία από το Πανεπιστήμιο του Σικάγου δείχνουν ότι μία τυπική διατροφή, που αποτελείται από περίπου 30% ζωικά προϊόντα, δημιουργεί το ισοδύναμο με 1,5 τόνο διοξείδιο του άνθρακα το άτομο το χρόνο σεσχέση με κάποιον που ακολουθεί χορτοφαγική διατροφή.
Η οικολογική διατροφή λοιπόν όχι μόνο κάνει καλό στη δική σου υγεία αλλά και στην υγεία του πλανήτη.
Με απλές αλλαγές μπορείς να γίνεις πιο πράσινος.





Παπουτσάκια από τον τόπο σου
Μία τροφή ταξιδεύει τουλάχιστον 500 χιλιόμετρα για να φτάσει στο πιάτο σου.
Αν είναι εισαγόμενη, τότε κάνει τουλάχιστον 2.000 χιλιόμετρα, κάτι που επιβαρύνει αρκετά το περιβάλλον με ρύπανση και απόβλητα για ένα πιάτο φαΐ.
Προσπάθησε λοιπόν όταν πας έξω για φαΐ να παραγγέλνεις πιάτα με τοπικά προϊόντα. Όσο πιο κοντά τόσο το καλύτερο.
Το ίδιο βέβαια ισχύει και όταν ψωνίζεις, προτίμησε λαχανικά, φρούτα και κρέατα από την Ελλάδα.
Έτσι όχι μόνο υποστηρίζεις την οικονομία και τα τρόφιμα αυτά είναι πιο φρέσκα, αλλά ωφελείς και τον πλανήτη.





Βάλε μαύρα
Με την καλή έννοια. Μιλάμε για δημητριακά, ψωμιά και ρύζι. Μην αποφεύγεις το άμυλο.
Οχι μόνο είναι υγιεινό, νόστιμο και χορταστικό, αλλά κάνει και καλό στο περιβάλλον αν το επιλέξεις σωστά.
Επιλέγοντας πλήρη δημητριακά ή τρόφιμα που παράγονται από πλήρη δημητριακά (όπως ολικής αλέσεως ψωμί) αποφεύγεις τροφές που είναι επεξεργασμένες.
Πλήρεις ανεπεξέργαστες τροφές σημαίνουν λιγότερη ρύπανση.





Όχι άλλο κάρβουνο
Εκτός από αυτά που τρως, ο τρόπος που μαγειρεύεις ή αποθηκεύεις το φαγητό παίζει επίσης ρόλο στην προστασία του περιβάλλοντος.
Άλλαξε τις συνήθειές σου,
• Σκέπασέ το. Όποτε μπορείς, σκέπασε τις κατσαρόλες, έτσι ώστε το φαΐ να μαγειρεύεται πιο γρήγορα, αυξάνοντας τη θερμοκρασία, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιείς το φούρνο λιγότερο.
• Μικροκύματα. Όποτε θες να ζεστάνεις νερό, χρησιμοποίησε το φούρνο μικροκυμάτων – θα χαλάσεις πολύ λιγότερο ρεύμα.
• Κλείσε την πόρτα. Καθάριζε καλά το παραθυράκι του φούρνου τακτικά, έτσι ώστε
να μη χρειάζεται να ανοίγεις την πόρτα του συχνά χάνοντας ενέργεια.
• Μην αφήνεις το νερό να τρέχει. Όταν χρειάζεται να βράσεις κάτι, βάλε όσο νερό χρειάζεσαι, σταγόνα παραπάνω - θα χρειαστείς περισσότερο ρεύμα για να το ζεστάνεις.





Φέρε σακούλες
Για μία εβδομάδα μέτρα πόσες πλαστικές θα μαζέψεις. Με δυο τρεις βόλτες στο σούπερ μάρκετ, στο φούρνο, στο φαρμακείο, θα δεις ότι μαζεύονται.
Οι περισσότερες από αυτές τις σακούλες δεν ανακυκλώνονται, γι’ αυτό προτίμησε μία τσάντα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις ξανά ή ζήτα να μη σου δίνουν σακούλες για μία τυρόπιτα ή για ένα κουτί ασπιρίνες.





Φάε και πιες βιολογικά
Κάλυψε το 25%-30% της διατροφής σου με τοπικά φρέσκα λαχανικά και φρούτα.
Όχι μόνο κάνουν καλό στην υγεία και τη σιλουέτα σου, αλλά δεν βλάπτουν το περιβάλλον όταν είναι βιολογικά, αφού δεν υπάρχει χρήση φυτοφαρμάκων.
Μπορεί βέβαια μετά από λίγο η αγορά βιολογικών να αδειάσει το πορτοφόλι σου, οπότε ξόδεψέ τα σε αυτά που αξίζουν.





Κόψε τα περιττά
Είναι λίγο δύσκολο να βρεις πιτσαρία ή σουβλατζίδικο με βιολογικά τρόφιμα, όμως υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις για να περιορίσεις το κακό.
Για παράδειγμα, την επόμενη φορά που θα παραγγείλεις, ζήτα να μη σου φέρουν χαρτοπετσέτες, όπως επίσης πες όχι σε πλαστικά μαχαιροπίρουνα, κέτσαπ, μουστάρδα, αλάτι-πιπέρι και κινέζικα ξυλάκια, για τα οποία η Κίνα χρησιμοποιεί 25 εκατομμύρια δέντρα το χρόνο για την παραγωγή τους.





Ξέχνα τα συσκευασμένα
Τα περισσότερα τρόφιμα που καταναλώνουμε είναι κατά κάποιον τρόπο επεξεργασμένα. Το 30% της ενέργειας που χρησιμοποιείται από τους παραγωγούς τροφίμων πάει για επεξεργασία και συσκευασία.
Προτίμησε όσο το δυνατόν φρέσκα προϊόντα, που να μην είναι συσκευασμένα και να μην έχουν υποστεί επεξεργασία.





Περιόρισε το κρέας
Οι δραστηριότητες κτηνοτροφίας είναι υπεύθυνες για το 18% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Η παραγωγή ενός μπιφτεκιού εκπέμπει την ίδια ποσότητα αερίων του θερμοκηπίου όσο ένα αυτοκίνητο που διανύει 10 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με έρευνες, η Ελλάδα έχει υψηλή κατανάλωση κρέατος, που έχει αυξηθεί κιόλας -ιδιαιτέρως τα τελευταία 20 χρόνια.
Η Ελλάδα κατέχει την 11η θέση παγκοσμίως στην κατανάλωση μοσχαριού- αρκετά υψηλή αν σκεφτούμε ότι είμαστε η γενέτειρα της Μεσογειακής Διατροφής, που παραδοσιακά περιλαμβάνει ελάχιστο κρέας.
Προσπάθησε λοιπόν να τρως τουλάχιστον τρία γεύματα την εβδομάδα που δεν περιέχουν κρέας, όπως λαδερά, ζυμαρικά ή όσπρια.
Επίσης, μπορείς να προτιμήσεις κρέας από μικρά ζώα, κοτόπουλα ελευθέρας βοσκής και ψάρια που δεν προέρχονται από ιχθυοτροφεία.



  Πράσινο+Μπλέ -  Μη κερδοσκοπική Οργάνωση Πολιτισμού Περιβάλλοντος - Μεναίχμου 1-3  - Ψανή - 30300 Ναύπακτος - Τηλ. & Φαχ: 2634025016

  Web Design Web-Site